Translate

11 maj 2014

Jag samlar på grön matservis

Jag samlar på grön matservis, i olika märken, bara det är helt och snyggt och GRÖNT så köper jag det!
Här är ett litet axplock ur samlingen! Kommer inte ihåg priset på alla, dessa köptes för ett tag sedan innan jag började blogga..


Skål från Stavangerflint Norway, superfint skick!

Jie småskålar, 2 stycken, de kostade 10kr styck!

Fin såssnipa från Gefle, den blev min för 30kr

Stor skål också den från Gefle, den kostade 20kr!
 
Senapsburk utan lock tyvärr, men så himla söt!

Smörbytta, den ska jag tyvärr inte använda, den luktar fortfarande smör och det går INTE bort trots 100tals försök med olika medel!


Mina favoriter är dessa mattallrikar som jag har 8 st av, de kommer från Rörstrand taffel

Liten fin grön skål, dessvärre har den ett nagg, men kostade bara 5kr så den fick följa med hem

Rörstrand Taffel äggkoppar. Har 2 st vita också som en tant gav mig gratis (!)




Gröna assietter jag hittade för ett tag sedan, 7 st för bara 53kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar